Sinteză. Campania „Fii deștept! Ia un card inteligent de la Biblioteca Municipală „B.P. Hasdeu”


Această inițiativă a fost lansată ca o Campanie de sensibilizare și loializare a utilizatorilor în condiții de stare de urgență în sănătatea publică; o campanie și de marketing, care ne-a permis ca prin intermediul platformelor noastre on-line și a materialelor promoționale să ne aducem contribuția și în aceste condiții dificile la o cauză comună – construirea de comunități inteligente. Menționăm că de un ajutor real au fost materialele promoționale realizate după un concept grafic reprezentativ identității noastre instituționale ce acoperă aria serviciilor bibliotecii pentru comunitate. Culoare roșie foarte puternică, aplicată pe ele, a purtat un efect stimulator intelectual de sensibilizare a utilizatorului, incitare la acțiune și competitivitate, l-a provocare și deschidere spre noi oportunități. Inițiativa dată demonstrează continuitatea activității bibliotecii, care în pofida tuturor timpurilor își croiește drum mai departe. Și aici nu putem să nu ne amintim că am avut șui un catalizator – ideile noastre lansate tot în asemenea condiții, dar în cadrul unei Săptămâni pline de Creativitate & Inovație. Atunci am informat utilizatorul despre potențialul divers care debordează energii creative și inovative în biblioteci. Campania a demonstrat pe viu rezultatele acelei activități din primăvară, când eram încă la începutul perioadei de carantină. Impactul pe care îl avem acum ne spune cu siguranță că noi am câștigat încrederea non-utilizatorilor. Comunitatea a fost informată depre lansarea Campaniei din prima sursă, în cadrul bibliotecii și în teritoriul adiacent au fost amplasate materialele promoșionale cu conținut respectiv, a fost accesibilă și pe rersursele electronice disponibile ale bibliotecii – blog  https://biblioart.wordpress.com/, twiter, instagram, facebook, în care regulat au fost plasate comunicări și noutăți despre ce s-a realizat. Biblioteca a fost frecventată în această perioadă de utilizatorii activi și am înregistrat alții noi. Grație inițiativelor noi pe care le-am abordat, am totalizat rezultatele:

Utilizatori noi: 126

la capitolul informarea utilizatorilor:

Au fost elaborate 18 postări pe pagina de facebook a bibliotecii

Impact persoane: 877

Interacțiuni: 166

La capitolul promovarea Campaniei în comunitate în mass-media

1.Videouri/interviuri total: 4 cu impact: 2968 vizualizări

    Interacțiuni: 354

2. Presa on-line

    1 articol- 59 vizualizări

     Interacțiuni. 11

În perioada 7 – 30 septembrie s-au realizat activități în format electronic cu tematica de profil a bibliotecii, de promovare a colecției și sesiuni ale serviciului din rețeaua connectPlus a BM „B.P.Hasdeu”, care în mod direct au contribuit și la vizibilitatatea Campaniei în comunitate.

Au fost realizate:

Activități total  4

Impact: 390 participanți

Serviciul „Managementul calculatorului”

3 sesiuni cu 13 participanți

Au fost pregătite și plasate în blogul bibliotecii în această perioadă 4 articole în care au fost promovate personalități marcante din dramaturgia și arta națională – scriitorul Ion Druță și actorul Titus Jucov.

Impact: 10 aprecieri, 261 de vizualizări

Campania a coincis și cu perioada când se desfășoară Zilele Europene al Patrimoniului. La 24 septembrie în incinta bibliotecii s-a desfășurat „Simpozionul Național de Studii Culturale”, ediția II-a, care a avut un impact record de aprecieri, interacțini și distribuiri ale evenimentului științific. Doi din participanții evenimentului au fost selectați și ca Ambasadorii lecturii ai bibliotecii, care prin contribuția lor la promovarea Campaniei și a cardului de cititor au acumulat peste 1300 de vizualizări.

Filiala de Arte „Tudor Arghezi” a luat parte activă la realizarea concursurilor interesante –

cea mai bună și creativă expoziție,

cea mai reușită fotografie,

cel mai bun booktraler,

cel mai bun eseu.

Concluzii: Noi, bibliotecarii am acumulat noi experiențe, noi competențe în gestionarea activității on-line a bibliotecii în împrejurări specifice, cînd în caietul de sarcini pe primul plan stă atenția și grija față de sănătatea publică. Am reușit să sensibilizăm utuilizatorul prin tehnici și experimente noi, aplicate în timpul Campaniei dar și prin sloganul Calea ta spre cunoaștere! Ia un card inteligent!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s