Donaţie de la Universitatea de Arte “George Enescu” din Iaşi
Documente de muzică tipărită
Munteanu, Viorel. Concerto per archi [Note] / Viorel Munteanu ; studii introd. de Luminiţa Duţică. – Partitură. – Iaşi : Artes, 2009. – 48 p. Adnot. : “Concerto per archi” de Viorel Munteanu reprezintă varianta orchestrală a “Cvartetului de coarde nr. 2”. Lucrarea conţine o “muzică de o adâncă expresivitate şi de o organicitate formală exemplară”, reliefând o anumită scriitură de rezonanţă enesciană.
Voicescu, Corneliu George. Arpegii şi game pentru chitară [Note] : caiet de studiu / Corneliu George Voicescu. – Iaşi : Artes, 2013. – 30 p. Adnot. : arpegiile şi gamele incluse în acest caiet de studiu reprezintă un posibil exerciţiu teoretic şi practic ce va îmbunătăţi tehnica chitaristului, fără a exclude alte tipuri de game sau arpegii complementare.
Vlad, Roman. Restitutio [Note] : lucrări de tinereţe : [în vol.] / Roman Vlad. – Iaşi : Artes. Vol. I : Lieduri pe versuri de Lucian Blaga : [pentru voce şi pian] / versuri de Lucian Blaga ; ed. îngr. şi studiu introd. de Viorel Munteanu. – 2009. – 28 p. Adnot. : proiectul “Restitutio” debutează cu editarea lucrărilor de tinereţe ale Maestrului Roman Vlad.
Voicescu, Corneliu George. Aranjamente pentru soprană, flaut şi chitară [Note] / Corneliu George Voicescu. – Partitură. – Iaşi : Artes, 2013. – 76 p. Adnot. : prezenta publicaţie şi-a propus să contribuie cu noi lucrări la diversificare repertoriul de recital cameral al chitarei, aranjate pentru soprană, flaut şi chitară, formulă inedită, cel puţin până în prezent, pe scenele României.
Voicescu, Corneliu George. Repertoriu pentru chitară [Note] : lucrări originale şi transcrieri instrumentale / Corneliu George Voicescu. – Partitură şi voci. – Iaşi : Artes, 2013. – 112 p. Adnot. : prezentul volum propune o selecţie repertorială diversă, ce cuprinde compoziţii proprii şi transcrieri instrumentale pentru chitară sau ansambluri muzicale camerale. Această apariţie editorială este adresată atât elevilor sau studenţilor, cât şi profesorilor pasionaţi de chitară şi iubitori de muzică!
Paraschiv, Chiril. Ceasul [Note] : pentru vioară şi pian / Chiril Paraschiv, Aurelia Simeon. – Iaşi : Artes, 2013. – 12 p. Adnot. : autorii piesei “Ceasul” Chiril Paraschiv (ştima viorii) şi Aurelia Simion (acompaniament pianistic) au manifestat dorinţa de a valorifica creaţia populară, menită să îmbogăţească repertoriul autohton, în special, cel dedicat viorii. Prevăzută pentru învăţământ preuniversitar (cl. VI-VIII), lucrarea include elemente de tehnică interpretativă violonistică, care pot fi asimilate de către elevi în procesul studierii.
Cozma, Romeo. Stiluri de compoziţie în muzica de jazz [Note] / Romeo Cozma. – Iaşi : Artes, 2006. – 110 p. Adnot. : lucrarea propune investigarea universului jazz-istic din perspectiva creaţiei muzicale, urmând firul evolutiv al reperelor stilistice marcante din istoria genului, de la începuturi (blues sau swing) până în prezent (free jazz, modal jazz sau etno-jazz). Volumul poate fi considerat un curs de compoziţie, într-o nouă viziune, în care farmecul imaginaţiei şi al creativităţii individuale (sau colective), fuzionează cu rigoarea cercetării ştiinţifice.
Munteanu, Viorel. Ştefan cel Mare – poem cantată : (versuri de Ion Chiriac) / Viorel Munteanu ; versuri de Ion Chiriac ; studii introd. de Paula Bălan şi Mihail Cozmei. – Partitura. – Iaşi : Artes, 2012. – 66 p. + CD. Adnot. : la revizuirea poemului-cantată “Ştefan cel Mare”, pe versuri de Ion Chiriac, scris în 1975 într-o primă versiune, autorul îşi impune “un nou concept de elaborare şi de redare a structurii şi a imaginilor”, după cum arată el însuşi privitor la această lucrare definitivată cu ocazia aniversării a 525 ani de la înscăunarea voievodului legendar al Moldovei.
Munteanu, Viorel. Poemele luminii [Note] : (versuri de Lucian Blaga) / Viorel Munteanu ; versuri de Lucian Blaga ; studii introd. de Pavel Puşcaş, Carmen Chelaru şi Dumitru Avakian. – Partitura. – Iaşi : Artes, 2012. – 52 p. + CD. Adnot. : o lucrare vocal-simfonică structurată în cinci părţi pentru orchestră amplă şi solist: Tenor sau Soprană (la libera alegere). Lucrarea are la bază, precum ne iese în evidenţă deja din titlul lucrării, versurile din ciclul omonim de Lucian Blaga (scris în 1919). Compozitorul a ales din acest ciclu doar cinci poeme pentru a le pune pe muzică, de aici rezultând şi structura în cinci părţi: “Dorul”, “Vei plânge mult ori vei zâmbi”, “Linişte”, “Din părul tău”, “Eu nu strivesc corola de minuni a lumii”.
Voicescu, Corneliu George. Patru suite pentru chitară transcrise de la lăută [Note] : J. S. Bach – BWV 995, BWV 996, BWV 997, BWV 1006a / Corneliu George Voicescu. – Iaşi : Artes, 2013. – 58 p. Adnot. : suitele pentru lăută compuse de Johann Sebastian Bach (1685-1750) au făcut de-a lungul timpului obiectul de studiu al multor generaţii de interpreţi, compozitori şi muzicologi. Autorul propune să folosească această lucrare drept material de studiu cu studenţii, ca suport de curs pentru perioada preclasică, digitând fiecare dans la ora de instrument, preponderent pe baza legăturilor expresive pe care le-am menţionat în textul muzical, localizând şi conştientizând legato-ului de expresie ce va induce materialului sonor, cursivitatea şi continuitatea melodică, ritmică şi expresivă specifică compoziţiilor bachiene.
![Concerto per archi Munteanu, Viorel. Concerto per archi [Note] / Viorel Munteanu ; studii introd. de Luminiţa Duţică. - Partitură. - Iaşi : Artes, 2009. - 48 p. Adnot. : "Concerto per archi" de Viorel Munteanu reprezintă varianta orchestrală a "Cvartetului de coarde nr. 2". Lucrarea conţine o "muzică de o adâncă expresivitate şi de o organicitate formală exemplară", reliefând o anumită scriitură de rezonanţă enesciană.](https://biblioart.files.wordpress.com/2013/11/dsc03842.jpg?w=151&resize=151%2C215&h=215#038;h=215)
Munteanu, Viorel. Concerto per archi [Note] / Viorel Munteanu ; studii introd. de Luminiţa Duţică. – Partitură. – Iaşi : Artes, 2009. – 48 p. Adnot. : “Concerto per archi” de Viorel Munteanu reprezintă varianta orchestrală a “Cvartetului de coarde nr. 2”. Lucrarea conţine o “muzică de o adâncă expresivitate şi de o organicitate formală exemplară”, reliefând o anumită scriitură de rezonanţă enesciană.
![Arpegii şi game pentru chitară Voicescu, Corneliu George. Arpegii şi game pentru chitară [Note] : caiet de studiu / Corneliu George Voicescu. - Iaşi : Artes, 2013. - 30 p. Adnot. : arpegiile şi gamele incluse în acest caiet de studiu reprezintă un posibil exerciţiu teoretic şi practic ce va îmbunătăţi tehnica chitaristului, fără a exclude alte tipuri de game sau arpegii complementare.](https://biblioart.files.wordpress.com/2013/11/dsc03843.jpg?w=152&resize=152%2C215&h=215#038;h=215)
Voicescu, Corneliu George. Arpegii şi game pentru chitară [Note] : caiet de studiu / Corneliu George Voicescu. – Iaşi : Artes, 2013. – 30 p. Adnot. : arpegiile şi gamele incluse în acest caiet de studiu reprezintă un posibil exerciţiu teoretic şi practic ce va îmbunătăţi tehnica chitaristului, fără a exclude alte tipuri de game sau arpegii complementare.
![Lieduri pe versuri de Lucian Blaga Vlad, Roman. Restitutio [Note] : lucrări de tinereţe : [în vol.] / Roman Vlad. - Iaşi : Artes. Vol. I : Lieduri pe versuri de Lucian Blaga : [pentru voce şi pian] / versuri de Lucian Blaga ; ed. îngr. şi studiu introd. de Viorel Munteanu. - 2009. - 28 p. Adnot. : proiectul "Restitutio" debutează cu editarea lucrărilor de tinereţe ale Maestrului Roman Vlad.](https://biblioart.files.wordpress.com/2013/11/dsc03838.jpg?w=151&resize=151%2C215&h=215#038;h=215)
Vlad, Roman. Restitutio [Note] : lucrări de tinereţe : [în vol.] / Roman Vlad. – Iaşi : Artes. Vol. I : Lieduri pe versuri de Lucian Blaga : [pentru voce şi pian] / versuri de Lucian Blaga ; ed. îngr. şi studiu introd. de Viorel Munteanu. – 2009. – 28 p. Adnot. : proiectul “Restitutio” debutează cu editarea lucrărilor de tinereţe ale Maestrului Roman Vlad.
![Aranjamente pentru soprană, flaut şi chitară Voicescu, Corneliu George. Aranjamente pentru soprană, flaut şi chitară [Note] / Corneliu George Voicescu. - Partitură. - Iaşi : Artes, 2013. - 76 p. Adnot. : prezenta publicaţie şi-a propus să contribuie cu noi lucrări la diversificare repertoriul de recital cameral al chitarei, aranjate pentru soprană, flaut şi chitară, formulă inedită, cel puţin până în prezent, pe scenele României.](https://biblioart.files.wordpress.com/2013/11/dsc03836.jpg?w=150&resize=150%2C215&h=215#038;h=215)
Voicescu, Corneliu George. Aranjamente pentru soprană, flaut şi chitară [Note] / Corneliu George Voicescu. – Partitură. – Iaşi : Artes, 2013. – 76 p. Adnot. : prezenta publicaţie şi-a propus să contribuie cu noi lucrări la diversificare repertoriul de recital cameral al chitarei, aranjate pentru soprană, flaut şi chitară, formulă inedită, cel puţin până în prezent, pe scenele României.
![Repertoriu pentru chitară Voicescu, Corneliu George. Repertoriu pentru chitară [Note] : lucrări originale şi transcrieri instrumentale / Corneliu George Voicescu. - Partitură şi voci. - Iaşi : Artes, 2013. - 112 p. Adnot. : prezentul volum propune o selecţie repertorială diversă, ce cuprinde compoziţii proprii şi transcrieri instrumentale pentru chitară sau ansambluri muzicale camerale. Această apariţie editorială este adresată atât elevilor sau studenţilor, cât şi profesorilor pasionaţi de chitară şi iubitori de muzică!](https://biblioart.files.wordpress.com/2013/11/dsc03841.jpg?w=202&resize=202%2C289&h=289#038;h=289)
Voicescu, Corneliu George. Repertoriu pentru chitară [Note] : lucrări originale şi transcrieri instrumentale / Corneliu George Voicescu. – Partitură şi voci. – Iaşi : Artes, 2013. – 112 p. Adnot. : prezentul volum propune o selecţie repertorială diversă, ce cuprinde compoziţii proprii şi transcrieri instrumentale pentru chitară sau ansambluri muzicale camerale. Această apariţie editorială este adresată atât elevilor sau studenţilor, cât şi profesorilor pasionaţi de chitară şi iubitori de muzică!
![Ceasul Paraschiv, Chiril. Ceasul [Note] : pentru vioară şi pian / Chiril Paraschiv, Aurelia Simeon. - Iaşi : Artes, 2013. - 12 p. Adnot. : autorii piesei "Ceasul" Chiril Paraschiv (ştima viorii) şi Aurelia Simion (acompaniament pianistic) au manifestat dorinţa de a valorifica creaţia populară, menită să îmbogăţească repertoriul autohton, în special, cel dedicat viorii. Prevăzută pentru învăţământ preuniversitar (cl. VI-VIII), lucrarea include elemente de tehnică interpretativă violonistică, care pot fi asimilate de către elevi în procesul studierii.](https://biblioart.files.wordpress.com/2013/11/dsc03837.jpg?w=206&resize=206%2C289&h=289#038;h=289)
Paraschiv, Chiril. Ceasul [Note] : pentru vioară şi pian / Chiril Paraschiv, Aurelia Simeon. – Iaşi : Artes, 2013. – 12 p. Adnot. : autorii piesei “Ceasul” Chiril Paraschiv (ştima viorii) şi Aurelia Simion (acompaniament pianistic) au manifestat dorinţa de a valorifica creaţia populară, menită să îmbogăţească repertoriul autohton, în special, cel dedicat viorii. Prevăzută pentru învăţământ preuniversitar (cl. VI-VIII), lucrarea include elemente de tehnică interpretativă violonistică, care pot fi asimilate de către elevi în procesul studierii.
![Stiluri de compoziţie în muzica de jazz Cozma, Romeo. Stiluri de compoziţie în muzica de jazz [Note] / Romeo Cozma. - Iaşi : Artes, 2006. - 110 p. Adnot. : lucrarea propune investigarea universului jazz-istic din perspectiva creaţiei muzicale, urmând firul evolutiv al reperelor stilistice marcante din istoria genului, de la începuturi (blues sau swing) până în prezent (free jazz, modal jazz sau etno-jazz). Volumul poate fi considerat un curs de compoziţie, într-o nouă viziune, în care farmecul imaginaţiei şi al creativităţii individuale (sau colective), fuzionează cu rigoarea cercetării ştiinţifice.](https://biblioart.files.wordpress.com/2013/11/dsc03835.jpg?w=200&resize=200%2C289&h=289#038;h=289)
Cozma, Romeo. Stiluri de compoziţie în muzica de jazz [Note] / Romeo Cozma. – Iaşi : Artes, 2006. – 110 p. Adnot. : lucrarea propune investigarea universului jazz-istic din perspectiva creaţiei muzicale, urmând firul evolutiv al reperelor stilistice marcante din istoria genului, de la începuturi (blues sau swing) până în prezent (free jazz, modal jazz sau etno-jazz). Volumul poate fi considerat un curs de compoziţie, într-o nouă viziune, în care farmecul imaginaţiei şi al creativităţii individuale (sau colective), fuzionează cu rigoarea cercetării ştiinţifice.

Munteanu, Viorel. Ştefan cel Mare – poem cantată : (versuri de Ion Chiriac) / Viorel Munteanu ; versuri de Ion Chiriac ; studii introd. de Paula Bălan şi Mihail Cozmei. – Partitura. – Iaşi : Artes, 2012. – 66 p. + CD. Adnot. : la revizuirea poemului-cantată “Ştefan cel Mare”, pe versuri de Ion Chiriac, scris în 1975 într-o primă versiune, autorul îşi impune “un nou concept de elaborare şi de redare a structurii şi a imaginilor”, după cum arată el însuşi privitor la această lucrare definitivată cu ocazia aniversării a 525 ani de la înscăunarea voievodului legendar al Moldovei.
![Poemele luminii Munteanu, Viorel. Poemele luminii [Note] : (versuri de Lucian Blaga) / Viorel Munteanu ; versuri de Lucian Blaga ; studii introd. de Pavel Puşcaş, Carmen Chelaru şi Dumitru Avakian. - Partitura. - Iaşi : Artes, 2012. - 52 p. + CD. Adnot. : o lucrare vocal-simfonică structurată în cinci părţi pentru orchestră amplă şi solist: Tenor sau Soprană (la libera alegere). Lucrarea are la bază, precum ne iese în evidenţă deja din titlul lucrării, versurile din ciclul omonim de Lucian Blaga (scris în 1919). Compozitorul a ales din acest ciclu doar cinci poeme pentru a le pune pe muzică, de aici rezultând şi structura în cinci părţi: "Dorul", "Vei plânge mult ori vei zâmbi", "Linişte", "Din părul tău", "Eu nu strivesc corola de minuni a lumii".](https://biblioart.files.wordpress.com/2013/11/dsc03844.jpg?w=154&resize=154%2C214&h=214#038;h=214)
Munteanu, Viorel. Poemele luminii [Note] : (versuri de Lucian Blaga) / Viorel Munteanu ; versuri de Lucian Blaga ; studii introd. de Pavel Puşcaş, Carmen Chelaru şi Dumitru Avakian. – Partitura. – Iaşi : Artes, 2012. – 52 p. + CD. Adnot. : o lucrare vocal-simfonică structurată în cinci părţi pentru orchestră amplă şi solist: Tenor sau Soprană (la libera alegere). Lucrarea are la bază, precum ne iese în evidenţă deja din titlul lucrării, versurile din ciclul omonim de Lucian Blaga (scris în 1919). Compozitorul a ales din acest ciclu doar cinci poeme pentru a le pune pe muzică, de aici rezultând şi structura în cinci părţi: “Dorul”, “Vei plânge mult ori vei zâmbi”, “Linişte”, “Din părul tău”, “Eu nu strivesc corola de minuni a lumii”.
![Patru suite pentru chitară transcrise de la lăută Voicescu, Corneliu George. Patru suite pentru chitară transcrise de la lăută [Note] : J. S. Bach - BWV 995, BWV 996, BWV 997, BWV 1006a / Corneliu George Voicescu. - Iaşi : Artes, 2013. - 58 p. Adnot. : suitele pentru lăută compuse de Johann Sebastian Bach (1685-1750) au făcut de-a lungul timpului obiectul de studiu al multor generaţii de interpreţi, compozitori şi muzicologi. Autorul propune să folosească această lucrare drept material de studiu cu studenţii, ca suport de curs pentru perioada preclasică, digitând fiecare dans la ora de instrument, preponderent pe baza legăturilor expresive pe care le-am menţionat în textul muzical, localizând şi conştientizând legato-ului de expresie ce va induce materialului sonor, cursivitatea şi continuitatea melodică, ritmică şi expresivă specifică compoziţiilor bachiene.](https://biblioart.files.wordpress.com/2013/11/dsc03840.jpg?w=150&resize=150%2C214&h=214#038;h=214)
Voicescu, Corneliu George. Patru suite pentru chitară transcrise de la lăută [Note] : J. S. Bach – BWV 995, BWV 996, BWV 997, BWV 1006a / Corneliu George Voicescu. – Iaşi : Artes, 2013. – 58 p. Adnot. : suitele pentru lăută compuse de Johann Sebastian Bach (1685-1750) au făcut de-a lungul timpului obiectul de studiu al multor generaţii de interpreţi, compozitori şi muzicologi. Autorul propune să folosească această lucrare drept material de studiu cu studenţii, ca suport de curs pentru perioada preclasică, digitând fiecare dans la ora de instrument, preponderent pe baza legăturilor expresive pe care le-am menţionat în textul muzical, localizând şi conştientizând legato-ului de expresie ce va induce materialului sonor, cursivitatea şi continuitatea melodică, ritmică şi expresivă specifică compoziţiilor bachiene.