Proiectului Comunitar „Oraşul meu, mândria mea”


Juriul concursului   Biblioteca de Arte “T. Arghezi” a fost gazda primitoare a tinerilor liceeni din mai multe instituţii de învăţământ, care s-au întrunit aici pentru a realiza un  concurs municipal de erudiţie, organizat de către  Centrul Adolescenţilor de la Direcţia Generală Educaţie, Tineret şi Sport. Concursul face parte din cadrul Proiectului Comunitar „Oraşul meu, mândria mea”, realizat deja la a treia sa ediţie. În organizarea, prezentarea şi desfăşurarea lui au fost implicaţi participanţi (şase echipe) şi suporteri din liceele „Ginta Latină”, „Lucian Blaga”, „Minerva”, „Orizont”, „Gh. Asachi”, „Universul”, „M. Eliade”, „M. Viteazul”, „I. Creangă”, „Gaudeamus”.

Din componenţa juriului au făcut parte Vl. Carabia, preşedinte al asociaţiei obşteşti „Spiru Haret”, Ianoş Ţurcanu, şef-adjunct, Direcţia Cultură, Daniela Moisei, consilier de onoare a CLCT (Consiliul Local al Copiilor şi Tinerilor), studentă, Aura-Alina Axenti – consilier CLCT, Larisa Corăbieru, psihologul liceului „Universul”.

Moderatorul evenimentului d. Valentina Sandu, şefă a Centrului Adolescenţilor a adus mulţumiri tuturor celor implicaţi în acţiunea dată şi a dat startul începerii.

ParticipanţiiPrezentatorii Ion Jalbă, elev de la liceul „M. Viteazul” şi Corina Olaru, elevă de la liceul „Gh. Asachi” au prezentat cu iscusinţă şi artistism succesiunea programului, care a început cu un tril de melodii, interpretat la pian de către consilierul Dorina Jora.

D. Valentina Cujba, director adjunct a DGETS a menţionat, că este pentru prima dată când activităţile elevilor se convoacă nu în instituţiile de învăţământ ale oraşului, ci într-un centru public, de cultură şi informare precum este Biblioteca de Arte „T. Arghezi”, ceea ce înseamnă o eventuală colaborare, bazată pe relaţii de prietenie, parteneriat şi angajament reciproc.

Echipele participante au fost supuse testelor, preconizate pentru probele artistice, care au avut drept scop încurajarea elevilor pentru aşi exprima opinii şi stări sufleteşti prin intermediul cuvintelor, a desenului sau a creării de figurine.

La ringul intelectual elevii prin comunicarea căpitanului au identificat răspunsurile corecte din cele trei variante de răspuns. Testele selectate au elucidat istoria Chişinăului de la începuturi iar prin răspunsurile elevilor s-a conturat identitatea socio-culturală, economică şi politică a oraşului ca un proces de dezvoltare continuă.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s