Chiar micuții au talent!


Tu mă iartă, o, mă iartă

Casa mea de humă, tu,

Despre toate-am scris pe lume,

Numai despre tine nu

Printr-un efort comun cu prietenii bibliotecii, elevii Liceul M. de Cervantes, vineri 17 februarie l-am omagiat pe scriitorul Grigore Vieru prin concursul de poezie cu genericul: Grigore Vieru – lumina de taină. Deja al treilea an consecutiv sala de la nivelul 2 este neîncăpătoare de profesori, părinți și copii nerăbdători să-i recite poeziile. Într-adevăr văzând îmbulzeala elevilor dornici de poezia viereană, am apelat la actrițele Galina Lazarenco și Lilia Rățoi pentru a ne ajuta să jurizăm pe cei 111 participanți.

Sub fundalul muzicii pe versurile lui Gr. Vieru sa desfășurat concursul declamatorilor începând de la cei mici, mici din clasa I-a până la cei din clasa IV-a, îmbrăcați ca de sărbătoare, cu mânuțile înghețate și cu emoții mari, concursul la deschis piciul din clasa I-a Perju Arina cu următoarele versuri: În aceeași limbă/ Toată lumea plînge,/ În aceeași limbă/ Râde un pământ./ Ci doar în limba ta/ Durerea poți s-o mângâi,/ Iar bucuria/ S-o preschimbi în cânt… Cum spunea scriitorul, Vladimir Beșleagă Un adevărat miracol, cum poezia lui Grigore Vieru s-a împletit organic cu viața a câtorva generații: de la picii de grădiniță la adolescenții străbătuți de primul fior al dragostei până la cei ce-și dau ultima suflare… exact așa au fost elevii claselor primare, îndrăgostiți de poezia dedicată mamei, limbii, patriei, femeii, națiunii. Poate sau nu, dar au trăit emoțiile versului recitat, prin voce, mimică și gesticulare am văzut asta când a recitat Cojocaru Emil, elev al clasei a II-a poezia: Cămăşi mai vechi, mai noi./ Amară amintire de la fiu./ De-atâtea ori fiind./ Pe la izvor spălate/ S-a ros de-acum uzorul./ Şi, alb, bumbacul/ S-a rărit … Au recitat atâtea versuri dedicate lor, copiilor; vesele, triste, șotioase, nostalgice, versuri în care ghiceam dorul lui Vieru de copilăria sa, după care încetul cu încetul cei mai măricei au trecut la Mamă, Dragoste, Baștină toate pentru noi, cei care îl iubim pe Grigore Vieru.

Norocos, ori clar ca o amiază,

Eu sunt poetu-acestui neam:

Și-atunci când lira îmi vibrează,

Și-atunci când cântece nu am.

Poetul acestui neam, cu acest lucru memorizat au plecat participanții concursului dedicat marelui scriitor național – Grigore Vieru. Sincere mulțumiri profesorilor, părinților pentru susținerea tradițiiilor bibliotecii. Iar pentru elevi, deoarece ei au fost cei insistenți în realizarea acestei activități LAUDATIO.

Aliona Vîrlan

Leave a Reply

